Ligging

Wij hebben twee gebouwen.
In het eerste gebouw is ons lokaal ondergebracht (4* 35m²) samen met de keuken. Het lokaal kan in vier opgedeeld worden via een systeem van rolluiken. De keuken is volledig uitgerust met een gasvuur (klein en groot), afwasmachine, (microgolf)oven, frigo (kleine frigo), borden, bestek, …
Het tweede gebouw bestaat uit de sanitaire ruimte met douches en een gehandicaptentoilet. Daarboven bevindt zich de slaapzaal met 20 bedden.
Op ons terrein is er mogelijkheid tot kampvuur.

Omgeving

Het scoutsterrein is omgeven door bos. Op 50 meter van terrein is er een speeltuintje. Peutie is een klein dorpje dat bij Vilvoorde hoort. In ons dorp is er een bakker (Dias Decoster), frituur (De Polle), apotheker (Dewinkeler), huisarts (De Becker of Van Dam) en er zijn ook verscheidene cafés (Gambrinus, De Schuyffelaer en Aksu).

Op 3km bevind je je in de stad (Vilvoorde) en op een tiental kilometer in Brussel en Mechelen. Er zijn vlotte busverbindingen tussen het scoutsterrein en de verschillende stadskernen.

In Vilvoorde is er een treinstation en zijn er tal van winkels, restaurants maar ook een zwembad (’t Zeepaardje), groot park (Domein Drie Fonteinen) en een postkantoor. Verder zijn er nog wat accommodaties die in praktisch elke stad aanwezig zijn.

Iets verder van Peutie en Vilvoorde is er nog het Bloso Domein te Hofstade, waar je (bij warm weer) kan zwemmen in het meer of liggen op het strand. Daarnaast is er nog hét doe-centrum voor wetenschap en technologie Technopolis in Mechelen, dierentuin Planckendael in Muizen en Kinepolis of Utopolis in respectievelijk Brussel en Mechelen.

Tarieven

Vast

□ Weekend (vrijdagavond 19u tot zondagmiddag 12u)
    Jeugdgroepen
    Andere

□ Kampen

Waarom verschilt deze prijs?

€110 per dag

Variabel

Water, gas en elektriciteit volgens huidige prijzen en verbruik